Summerburst

summerburst-logoDen kommersiella house-eran behöver ingen närmare introduktion i Sverige. Som nation kan vi stoltsera med några av världens största artister: Avicii, Swedish House Mafia, Eric Prydz bara för att nämna några. Men vi glömmer snabbt bort hur liten scenen var för bara några år sedan.

Summerburst, en housefestival som grundades av Stureplansgruppen 2011, debuterade på Stockholms Stadium efter att man sålt slut på de 13 000 biljetterna. En succé med andra ord. Sen 2012 hålls även en festival i Göteborg, och sen 2015 är bolaget sålt till Live Nation. Om man tittar tillbaka kan man se vilken storslagen festival detta är. Calvin Harris, David Guetta, Steve Angello, Tiesto och många fler har spelat på festivalens olika scener. 2014 uppmätte festivalen över 100 000 besökare i Göteborg och Stockholm.

En festival för alla

Även ifall du inte är intresserad av elektronisk dansmusik så är chansen att du kommer stampa med i takten stor. Människor från hela Sverige besöker festivalen vilket skapar en genuin blandning av personligheter. Är du intresserad av elektronisk dansmusik så är det redan dags att köpa biljetter till 2017.

Med känsla för kvalitet

Något som går hand i hand med Summerburst är kvalitet och känslan för detaljer. Om du sansar dig i 30 minuter och istället för att hoppa med till musiken som en galning inspekterar din omgivning och själva arrangemanget kommer du inse att inget har lämnats åt slumpen. Pyroteknik, scener, ljus, ljud och eventområdet – allt är genomtänkt. Allt är storslaget! Världens största artister ställer självklart också krav, vilket har tvingat arrangörerna till att verkligen tänka igenom allt en extra gång.

Mer än bara en festival

summerburst2Det kan uppfattas som klyschigt men det är också sant. Summerburst är mer än bara en festival. Oavsett om det är Göteborg eller Stockholm du besöker kommer du märka att hela staden förvandlas. Klockan 00:00 stänger portarna på festivalområdet. Klockan 00:01 öppnar vimlet av klubbar, krogar och privata event runt om i städerna för att fortsätta festandet så länge som du bara orkar. Att artisterna själva ger sig ut i städerna och arrangerar sina egna publika efterfester säger en del om stämningen som genomsyrar festivalhelgen. Alla är här för att festa och lyssna på musik!

Festivalens partners och leverantörer

Det kan låta obetydligt. Vem bryr sig egentligen om vilka leverantörer och samarbetspartners festivalen har så länge det rullar på? Om man tänker en gång till så spelar det otroligt stor roll. Om de största varumärkena vill finnas på plats säger det en del om kvalitén på själva showen. Nordea, Heineken, OLW, Playstation, SJ, Mastercard och Burger King är några av de stora varumärkena som levererar och sponsrar Summerburst. Vilket ger dig som besökare en trygghet. Du hittar de bästa dryckerna i baren. I restaurangerna hittar du god, kvalitativ mat. På festivalområdet finns även mindre sidoarrangemang som ”Silent Disco”, där alla besökare får ett par hörlurar med musik i. Vi rekommenderar dig att besöka ett Silent Disco-tält och precis innan musiken ska urarta ska du ta av dig hörlurarna och uppleva ett dansgolv i 100% tystnad. En upplevelse du sent kommer glömma.